sâmbătă, 15 decembrie 2007

Dang dang!

(Ce am vrut sa spun prin titlu nu se poate exprima cu indeajunsa acuratete pe cale scrisa. Este sunetul pe care-l scot Huidu&Gainusa cand isi dau pumni in cap referindu-se la Becali, Vadim sau zavoranca.)

Am gasit acum cateva zile pe torrenti ultimul album semnat Eagles. Nu e vreo
compilatie sau un live, este un veritabil album de studio. Vreau sa va spun ca muzica acestei formatii mi-a marcat adolescenta si vroiam sa-mi aduc si eu, cumva, omagiul acestui supergrup cu care-mi pierdeam noptile visand cu ochii deschisi. Asa ca am purces in oras spre a cumpara albumul in original, chiar daca asta insemna pentru mine cateva zile fara pic de bere si cu muuuulti cartofi prajiti(dar mai ales nuuuumai cartofi prajiti!). Si, ca orice om care face un sacrificiu, indiferent de amploarea lui, ma asteptam sa fiu tratat cu respect.
Au urmat cautari asidue prin magazine, unde, dupa ce terminam de scotocit rafturile, le intrebam pe vanzatoare, apoi ele se uitau lung la mine si ma intrebau "Cine?!?" sau "In ce perioada au cantat?" ("in perioada in care tat-tu se uita cu jind la ma-ta, inculturista dracu'!", ma consolam eu in gand). In fine, cu peripetiile de rigoare am ajuns intr-un loc in care, chiar daca nu eram sigur ca am sa gasesc ce caut, macar aveam certitudinea ca nu voi fi tratat ca un extraterestru. Deci, eram la libraria de la parterul mall-ului din Tudor, cand o pun in tema pe fatuca care statea, de altfel, foarte serviabil langa mine, cu motivul vizitei mele, apoi urmeaza bomba cu care eram deja obisnuit, "ce gen canta...aaa...cei despre care ati zis?". Apoi...adevarata bomba: "rock? hmm...nu, ne pare rau, nu avem. Aaa, daca vreti rock va recomand noul album stefan banica!". Si vrand fiinta sa faca un spirit, mai zise: "E foarte frumos, e de craciun, sunt sigura ca va va place la fel de mult precum ceea ce cautati!" Exact dup-aia nu mai stiu ce s-a intamplat, banuiesc ca mi-am postat pe fata cel mai perfid rictus de care sunt in stare, nu stiu sigur daca am mai zis multumesc, si am tulit-o de acolo.
Acuma, ce dracu' sa-i faci fetitei care, in timp ce debita ineptiile astea, arbora cel mai candid zambet de pe suprafata pamantului?!? Nic. Indubitabil! Dar astora de-s mari patroni de librarii chiar nu le trece prin cap ca trebuie sa ai ceva mai mult creier ca sa vinzi cultura decat ca sa vinzi lapte? E adevarat, costa mai mult, dar clientul multumit nu inseamna oare client revenit?
Si uite asa m-am multumit eu cu versiunea piratata a albumului si m-am lecuit de cautari zadarnice. Acum ma consolez cu faptul ca oricum acest album este opera unor mosnegi plictisiti de viata, si numai orgoliul meu de colectionar m-a impins sa-l caut asiduu.

P.S. Nici nu vreau sa ma gandesc ce asociere ar fi facut gagica daca o intrebam de Eliade. Oare ma trimitea la Ispirescu? Deh, is tot romani...

Niciun comentariu: